Räjähtävyyttä ja kuntopallotreeniä

Olen tehnyt oheisen videon mukaisia treenejä, jotta saisin jalkoihin räjähtävää voimaa. Näitä erilaisia treenejä kun on alkanut tekemään talven aikana, niin on ollut mukava huomata miten nopeasti muutoksia huomaa, kun on lähtenyt liikkeelle ”nollatasosta”. Venyttelykään ei ole koskaan ollut sellainen juttu, jota olisi tullut tehtyä. Nyt talven aikana kun on itsensä siihen alussa pakottanut, niin siitä on alkanut nauttimaan ja muutokset huomaa kehossa hyvinkin pian.

Liikkuvuusharjoitteita on tullut tehtyä myöskin aika paljon. Keihäänheitto vaatii liikkuvuutta ja se on sellainen asia, jota joutuu ylläpitämään jatkuvasti, varsinkin kun ikää alkaa tulemaan lisää.

Urheilua uudelleen aloitellessa pelkäsin eniten selkäni puolesta. Onneksi tällä hetkellä ainakin näyttää, että sen osalta ei ole huolta. Varsinkin alussa olkapää, kyynärpää ja selkä olivat useamman päivän kipeinä treenien jälkeen, vaikka yritti kuinka varovasti totutella kroppaa harjoitteluun.

Jokainen harjoitus ja varsinkin heittotreenit vaativat kunnon alkulämmittelyt ja paikkojen verryttelyn, ennen tositoimiin ryhtymistä.

 

Laitan alle vielä linkin Ylen juttuun, jossa Ari Mannio esittelee keihäänheittäjän kuntopallotreeniä: https://yle.fi/urheilu/3-8922916

Räjähtävyyttä ja kuntopallotreeniä
Siirry sivun alkuun